27 Haziran 2012 Çarşamba

AMK Spor Gazetesi Tablet Reklam Çalışmam


"Bu kaleye gol atmak zordur" temalı AMK Spor gazetesinin tablet yayınlara özel hazırlanmış reklamı. 

Takipçi, ister facebook ile bağlanarak ve AMK facebook sayfasını beğenerek oyuna katılır, skorunu paylaşır, isterse de direk oyunu oynar.

Parmak ile falso vermenin mümkün olduğu bir şut sitemi var, top estetik bir şekilde yol alarak kaleye ulaşır ve gol olursa sağ alt köşeden Sadri Alışık çıkarak o meşhur repliği sesli olarak söyler  "buda mı gol değil".

Oyunu sıkılana kadar oynayabilir, çünkü top yuvarlaktır.



23 Haziran 2012 Cumartesi

National Geographic tablet yarışması çalışmam

National Geographic'in tabletler için özel hazırlamış olduğu yarışma.

 Neler yapılmalı:


Yarışma bellibaşlı tablet yayınların içine yerleştirilerek,sunulacak.


Çok yüksek çözünürlüklü genel geniş açı ile çekilmiş bir fotoğraf konulur.

Tablet yayın takipçilerinin bu genel fotoğrafı National Geographic'in logosu olan sarı çerçeveyi kullanarak parmak hareketleri ile istediği gibi yeniden kadrajlamaları istenir.

Fotoğraf çok yüksek çözünürlüklü olduğundan istenildiği kadar zoom yapma ve ayrıntılara ulaşma imkanı sağlar.

Kadrajlama işleminden sonra ister formu doldurup o şekilde katılır yarışmaya, isterse facebook ile bağlan özelliğini kullanarak, yarışmaya katılır.

Kadrajlanan fotoğraf sosyal ağlarda paylaşılabilir.

En güzel kadrajlayanlara 1 yıllık National Geographic üyeliği hediye edilir, yada alternatif başka birinci, ikinci, üçüncülü hediyeler sunulur.


15 Haziran 2012 Cuma

Tabletlerden Alışveriş Yapmak (Hizlial.com ipad uygulaması örneği)

Alışverişte mobilin yükselişi nasıl olacak !
Fiziki olarak görmediğiniz ve dokunmadığınız bir ürünü nasıl almak isteyebilirsiniz?

Tabletler, telefonlardan farklı olarak yaşanılan deneyimi katlar,
Özellikle görsel bir şölene çeviri, tatmini yüksektir, tabi ki bunun doğru kurgulanmasi ve uygulanması gerekmektedir.


Satınalma eylemi için:
1. Ürün özelliklerinin çok güzel açıklanmış olması lazım,
2. Ürün ile ilgili olumlu yorumların olumsuzlardan hayli çok olması lazım,
3. Ürünün görselinin tatmin edici olması lazım.

Bir kaç açıdan çekilmiş standart fotoğraflar, bir de kullanım esnasında çekilmiş standart fotograflar sıradan web siteleri için, eğer tablet gibi bir mecra varken deneyim pazarlaması da yapamıyorsanız ve standart web sitesi mantığında iş yapıyorsanız bu olmaz.



Kullanıcı ile ürün arasında bir bağ kurmalısınız, kullanıcınının o ürünü sanki o an eline almış gibi bir his uyandırmalısınız.

Tabletlerin çoklu dokunma özelliğini kullanıp 360 derece çevrilebilen 3d modeller yahut özel teknikler ile çekilmiş aşağı-yukarı, sağa-sola çevirebildiğiniz yakınlaşıp uzaklaşabildiğiniz fotoğraflar kullanmalısınız, giyim ürünlerinde de mankenin etrafında dönebilmelisiniz. 



AR teknolojisi kullanarak kullanıcıya ürünün masasında, odasında, bahçesinde, duvarında nasıl duracağını gösterebiliyor olmalısınız.Hatta bir arkadaşının yardımı ile "üzerimde nasıl durdu uygulaması" ile kıyafet denemesi yapabiliyor olmalısınız.

7 Haziran 2012 Perşembe

360 Derece Tablet Röportajları Çalışmam

Tabletler için özel hazırlanan dergilerin artık sadece yazılı içerik ve fotoğraf değil video içerikte üretmesi gerekiyor. Tabletlerde dergi yayınlamanın nimetlerinden de faydalanmak ve farklılaşmakta gerekiyor. 



Normal bir video röportaj yayınlamanın ötesinde video içerisinde gezinebilme imkanı sunmalı takipçilerine
( artık takipçi demek gerekiyor çünkü okumak eylemi yerini zengin medya içerikleri ile birleştirdi )
Bu çalışmamda capital tablet dergisi için "360 derece röportaj" başlığında eş zamanlı kayıt yapan 3-4 yüksek çözünürlüklü kameranın görüntüsünün birleştirilerek, röportaj devam ederken video içerisinde parmak hareketleri ile gezinebilme, uzaklaştırıp yakınlaşabilme özelliklerini ele aldım.

örneğin masada kama varmış ve ali ağa oğlu un ofisindeki masasında falanca dergiler varmış.